V&D prijzencircus 2015

Vanmiddag liep ik met mijn dochter door het V&D prijzencircus 2015, dat vierde zijn tiende lustrum en er was niemand om het te vieren. V&D is ten dode opgeschreven, dankzij of ondanks het prijzencircus.

V&D gaat nooit verloren

Hoe uniek is V&D  prijzencircus 2015?

Het V&D prijzencircus 2015 zal geen boost geven, zal niet meer loop genereren. In V&D ruikt het naar spruitjes en Swiebertje. De producten; Desequal is het hipst en al jaren over de top. Hoe kan een warenhuis concurreren tegen BCC en mediamarkt? Moeilijk. Je kunt er nog cartridges kopen, bij 123inkt krijg je zo voor de helft en hoef je er niet eens de deur voor uit. Als V&D het nog vijf jaar uithoudt dan is het zo retro, dat het bijna weer hip(ster) is.

daar komt swiebertje

marketingmanager V&D jaren zeventig

Die vijf jaren gaan er niet komen, ook niet als het personeel met behoud van uitkering gaat werken en er elke maand een prijzencircus bij V&D wordt georganiseerd. Grote warenhuizen bevinden zich niet in het centrum van de stad, kijk naar Frankrijk, VS, en Ikea. Die locatie valt misschien nog te regelen, maar dan blijft als een kruis op Golgotha, duidelijk dat je met deze ammunitie, met deze producten, misschien alleen uit de voeten kan in een loopgravenoorlog En die is verleden tijd. Weg met dat V&D prijzencircus 2015, het is passé, outdated en  te laat.  Meneer van der Ent vraagt klanten om hun vernieuwende ideeën, die gaan er niet komen! Klanten zijn klanten, V&D moet de klant verrassen en niet anders om. Is er ooit om de mening van de klant gevraagd toen het V&D voor de wind ging?
Swiebertje is al decennia van de buis en als mensen een herdenkings uitzending zien, dan is het; ‘ Ah, gossie wat fijn om die rare snijboon weer eens te zien’, dat is wat V&D prijzencircus 2015 oproept, en dat moet eraf. Of het moet gaan zoals bij de mijnen die zijn gesloten, hun tijd was voorbij. Ik was afgelopen woensdagmiddag in VD Zeist, bij de groenteboer iets verderop was het drukker. Er was helemaal niemand, personeel uitgezonderd. Alles op de schop of de spade in eigen grond. Ik denk het laatste. Think global act local!.  Het V&D prijzencircus 2015 is een etalage die we al vijftig keer gezien hebben; saai, dodelijk saai!

kleren maken de man

overhemd niet gekocht bij V&D prijzencircus 2015

 

Ps. Ik denk niet dat dhr. van de Ent een VD overhemd draagt.

Geef een reactie